Lluís Riera anuncia el seu relleu a la regidoria de la CUP Olot

El pastisser olotí ha estat regidor de la CUP des del juliol de 2018 i va ser cap de llista de la formació assembleària a les últimes eleccions municipals.

Lluís Riera ha anunciat aquesta setmana que deixa la regidoria. En aquest cas, en Lluís ha demanat un relleu per agafar un altre rol dintre l'organització i així poder recuperar una part de la seva vida (la poesia, la pastisseria, la paternitat i els moviments socials) que havia quedat condicionada en el moment de prioritzar la seva aportació a la política municipal.

Pastisser del Nucli Antic d'Olot, és militant de la CUP. Va participar en la creació de Tràmec (Xarxa de Productors Agroecològics de la Garrotxa) i també va ser membre del BEI, la CEPC, Maulets i el Casal independentista de la Garrotxa.

A les últimes eleccions municipals va encapçalar la llista de la CUP, que va obtenir 1.720 vots (196 més que a les eleccions de 2015) i dues regidories. La majoria absoluta de JxCat, però, ha estat un impediment constant per a transformar i millorar la ciutat i la comarca.

El Ple del mes de novembre serà el seu últim com a regidor de la CUP. En declaracions als mitjans, Riera ha declarat que "torno a allà a on he estat sempre. Al carrer, a les assemblees, als moviments socials, a la poesia i a la pastisseria". I alhora assegura "que es posa a disposició de l'assemblea per a fer el paper que li sigui atorgat a partir d'ara".

Jordi Gasulla i Flavià, el relleu escollit per l’assemblea

La persona que prendrà el relleu serà Jordi Gasulla i Flavià, també militant de la CUP i mestre d'educació primària en una escola pública. Va treballar deu anys com educador en el lleure en diversos casals i esplais de la ciutat.

En l'àmbit associatiu, ha participat en moviments socials com la PAH, les consultes sobre la independència, la Garrotxa amb el Sàhara, Stop Racisme Lloguers, Olot Sense Correbous, la Greda, el SEPC, Maulets i el 15M, entre altres.

"Torno a allà a on he estat sempre. Al carrer, a les assemblees, als moviments socials, a la poesia i a la pastisseria".